Ζακυνθος: Η μπαλαντα των... σκουπιδιων

Τα σκουπίδια κοντεύουν να... πνίξουν τη Ζάκυνθο κι οι πολίτες, λίγοι απ'αυτούς διαμαρτύρονται. Ως που θα πάει αυτή η κατάσταση; Γράφει η Ανδριάνα Βούτου. 


Είκοσι μέρες ''αγκαλιά'' με τα σκουπίδια, θα μπορούσε να είναι ο τίτλος. Είκοσι μέρες που η Ζάκυνθος ''πνίγεται'' από σωρούς σκουπιδιών που όλο και αυξάνονται. Μια κατάσταση ανυπόφορη και ανεπίτρεπτη τον 21ο αιώνα που ζούμε. Η υπόμονη μετατράπηκε σε οργή και η οργή σε ξέσπασμα. 

Σήμερα το πρωί, μικροί και μεγάλοι, βρέθηκαν έξω από το Δημαρχείο του νησιού με μερικά... δώρα για τον Δήμαρχο Παύλο Κολοκοτσά ως ένδειξη διαμαρτυρίας για το κακό χάλι που επικρατεί στον τόπο. Με σκουπίδια έκλεισαν την πόρτα του δημαρχείου οι αγανακτισμένοι πολίτες καθώς πετούσαν επίσης αυγά, πορτοκάλια και ντομάτες. Ο Δήμαρχος απουσίαζε στις εκδηλώσεις για την γιορτή της Παναγίας στο Τραγάκι, ένα χωριό του νησιού αλλά βρίσκονταν στο κτίριο οι Αντιδήμαρχοι της πόλεως, Κώστας Κόκλας και του Λαγανά, Μποτώνης Αναστασιος.
 



Είμαι στη Γαλλία και λέω να δείξω στον κόσμο το ωραίο νησί μου και δεν πιστεύω στα μάτια μου. Αντικρίζω φωτογραφίες απείρου... κάλλους. Παντού σκουπίδια, σακούλες κάθε χρώματος και σιχαμερά απορρίματα που ρυπαίνουν το περιβάλλον και επηρεάζουν την υγεία των κατοίκων. Ο κύριος Παύλος Κολοκοτσάς έφτιαξε μια υπέροχη πλατεία (με αρκετή καθυστέρηση) και την στόλισε με τα 20 ημερών σκουπίδια της πολής.  Φαντάζομαι φέτος αντί για το κλασικό χριστουγεννιάτικο δένδρο μπορούμε να στολίσουμε ένα από σκουπίδια. Θα είναι και πρωτότυπο, βρε αδελφέ!

Είμαι υπερήφανη για την καταγωγή μου για πολλούς λόγους. Η Ζάκυνθος είναι κέντρο πολιτισμού και τέχνης, πάντα ήταν. Είναι ένας επίγειος παράδεισος με μια φυσική ομορφιά που μόνο ''Θεοί'' θα μπορούσαν να δημιουργήσουν. Είναι κρίμα κι άδικο να καταστρέφεται έτσι η εικόνα της, η καθημερινή ζωή των κατοίκων της, η υγεία των σπλάχνων της και το περιβάλλον της. 


Φωτογραφία του Δημήτρη Στραβόλαιμου 
Για τους συμπολίτες μου και τη σημερινή τους πράξη έχω να πω πως στις ακραίες καταστάσεις να περιμένεις ακραίες αντιδράσεις. Είναι άνθρωποι που θέλω να πιστεύω πως αγαπούν τον τόπο τους και γι'αυτό έπραξαν όπως έπραξαν. Θα χαιρόμουν ιδιαίτερα να έβλεπα περισσότερους στην διαμαρτυρία εξαιρώντας βέβαια, όσους εργάζονταν στις συγκεκριμένες ώρες. 

Ο κύριος Δήμαρχος κατά την ταπεινή μου γνώμη, πρέπει πρώτα να λύσει τα θέματα του τόπου όπως τα αναρίθμητα σκουπίδια στην προκειμένη και μετά να δίνει το παρόν στους εκάστοτε εορτασμούς. Φαντάζομαι ουδείς εκ των πολιτών δεν θα τον κατέκρινε αν δεν παρευρισκόταν σε κάποια κοινωνική εκδήλωση με την προυπόθεση ότι παλεύει να λύσει το τεράστιο αυτό πρόβλημα του νησιού μας. 

Πρέπει να βρεθεί μια λύση ''χθες'', όχι σήμερα. 

Υ.Γ: Πείτε μου λοιπόν, όταν με ρωτούν από που κρατά η σκούφια μου εδώ στα ξένα εγώ τι να τους δείχνω; 


Φωτογραφία Δημήτρη Στραβόλαιμου




Βίντεο του Ionian Channel 








Αρθρογράφος: Ανδριάνα Βούτου

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου