Super Bowl: Η τρελα των Αμερικανων

Ξημερώματα Δευτέρας, η καρδιά της αθλητικής Αμερικής θα χτυπά για χάρη του τελικού του Super Bowl με τον Κωνσταντίνο Μανδρέκα να παρουσιάζει για χατήρι του Mix This τον ιδιότυπο τελικό ενός αθλήματος σχεδόν άγνωστου σε εμάς. 



Πολλοί στην Αμερική έχουν ως τρέλα το κορυφαίο πρωτάθλημα μπάσκετ στον κόσμο το NBA. Άλλοι έχουν ως θρησκεία τους αγώνες αυτοκινήτων NASCAR και τους αγώνες με μονοθέσια τα γνωστά INDYCARS. Άλλοι τα τελευταία χρόνια και με τον ερχομό διάφορων αστέρων στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο να το αγάπησαν αρκετά από ότι τα προηγούμενα χρόνια. Η πραγματική λατρεία όλων των Αμερικανών όμως δεν είναι άλλη απ το γνήσιο ποδόσφαιρό τους το SUPERBALL.


Το Super Bowl στις ΗΠΑ είναι το μεγαλύτερο αθλητικό θέαμα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, σε ένα παιχνίδι που οι περισσότεροι Έλληνες το έχουμε γνωρίσει δυστυχώς μόνο μέσα από τις ταινίες Που σπάνε ταμεία στην Αμερική, όμως οι ίδιοι οι πολίτες της χώρας το έχουν σαν θρησκεία και για άλλους πολλαπλούς λόγους. Ο σπουδαιότερος αγώνας στην σεζόν National Football League συμπληρώνει 50 χρόνια ζωής και το έθνος το αμερικανικό έχει κάθε λόγο να το γιορτάζει με τις δικές του τελετουργίες που θα είναι πιο ξεχωριστές από κάθε άλλη χρονιά.

Ένα μοναδικό υπερθέαμα τόσο μέσα στις γραμμές του γηπέδου, όσο και έξω από αυτές καθώς η μέρα του Super Bowl στην Αμερική αντιμετωπίζεται ως εθνική αργία, ενώ η κατανάλωση φαγητού εκείνης της ημέρας αγγίζει την Ημέρα των Ευχαριστιών.
Κάθε χρόνο τα ρεκόρ τηλεθέασης σπάνε, κάνοντας το Super Bowl το δεύτερο πολυπληθέστερο θέαμα παγκοσμίως μετά τον τελικό του Champions League, ενώ ανάμεσα στα 10 προγράμματα που κατέχουν το ρεκόρ τηλεθέασης στις ΗΠΑ, βρίσκονται 4 τελικοί Super Bowl.

Η αναδρομή του


Στην αρχή τα πρωταθλήματα ήταν δύο. Ή μάλλον, ένα. Το παλιό το NFL, κραταιό πρωτάθλημα από τη δεκαετία του ‘20, με ιστορικές ομάδες σαν τους Chicago Bears και τους Green Bay Packers να κυριαρχούν. Και ύστερα ήρθε μια νέα λίγκα, το 1960, η AFL. Με ομάδες χαμηλότερης ποιότητας στην αρχή, αλλά πιο ενθουσιώδεις, και παίχτες διψασμένους να αποδείξουν πως δεν ήταν κομπάρσοι σε αυτό το άθλημα.

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα δύο πρωταθλήματα φούντωσε στο πέρασμα των χρόνων, με παράγοντες σαν τον θρυλικό Al Davis των Oakland Raiders να κυνηγά μεγάλους αστέρες της NFL και τον ανταγωνισμό να φτάνει σε μεγάλα επίπεδα. Η συνένωση ήταν πλέον πρακτικό θέμα, και συνέβη το 1966 ύστερα από ένα μπαράζ πολιτικών παιχνιδιών και οικονομικών συμφωνιών.


Καθώς η πλήρης συνένωση ήταν πρακτικά αδύνατη για μερικά χρόνια ακόμη (λόγω ξεχωριστών τηλεοπτικών συμβολαίων των δύο λιγκών), η αρχή του πρωταθλήματος αποφάσισε να βάζει στο τέλος κάθε σεζόν τους δύο πρωταθλητές να παίζουν ένα παιχνίδι που θα αναδείκνυε τον υπερ-πρωταθλητή του σπορ. Και εγένετο... “Παιχνίδι Παγκόσμιου Πρωταθλήματος AFL-NFL”; Ναι, δεν ακούγεται πολύ ποπ.

Αυτό ήταν το επίσημο όνομα επειδή ο κομισάριος του NFL, Pete Rozelle, μισούσε μια άλλη, ανεπίσημη ονομασία που χρησιμοποιούσε ο κόσμος. Μια ανεπίσημη ονομασία που δε θα αργούσε να επικρατήσει. Και που είχε προέλθει από έναν από τους ιδιοκτήτες: Σε μια από τις συναντήσεις διαπραγματεύσεων για την ένωση, πίσω στο καλοκαίρι το 1966, ο Lamar Hunt, ιδιοκτήτης των Kansas City Chiefs, είπε στους υπόλοιπους μια ιστορία για την κόρη, που έπαιζε με μια μπάλα από αυτές που αναπηδούν σαν τρελές, η οποία ονομαζόταν Super Ball. “Και γιατί να μην πούμε τον τελικό μας, Super Bowl;”

2. Η πορεία της πρώτης διοργάνωσης και η νίκη των Νets.

Σε εκείνο, το πρώτο Super Bowl, οι εξέδρες γέμισες μόνο σε ένα ποσοστό 60% και το ενδιαφέρον δεν ήταν όσο μεγάλο άρμοζε στο δημοφιλέστερο σπορ της χώρας. Ο λόγος ήταν απλός: Τα δύο πρωταθλήματα πολύ απλά δεν βρίσκονταν στο ίδιο επίπεδο. Πόσο ενδιαφέρον να έχεις για έναν “τελικό” όταν ξέρεις πως στην πραγματικότητα η μία ομάδα (εκείνη της NFL) έχει ματώσει για να φτάσει εκεί μέσα από ένα τρομακτικά δύσκολο πρόγραμμα και η άλλη είναι κάτι σαν πρωταθλήτρια Β’ Εθνικής;

(Οι Packers κέρδισαν πανεύκολα και τους 2 πρώτους τελικούς.)

Γι’αυτό και το Super Bowl III του 1969 παραμένει (και θα είναι για πάντα) το πιο σημαντικό στην ιστορία, ακριβώς επειδή δικαιολόγησε την ύπαρξη αυτού του θεσμού. Στον τελικό έφτασαν οι θρυλικοί Baltimore Colts από την πλευρά της NFC (ποδοπατώντας στη διαδρομή κάθε μεγάλη ομάδα της εποχής) και οι New York Jets από την πλευρά της AFC, με τον quarterback Joe Namath να υπόσχεται νίκη σε αυτό το παιχνίδι. Όπως θα λέγαμε σήμερα σε αντίστοιχη περίπτωση, “γέλαγαν και τα γκολπόστ” με αυτές τις δηλώσεις. Όλοι ήξεραν ποια ομάδα είναι καλύτερη, όλοι γνώριζαν ποιος θα κέρδιζε. Και εύκολα μάλιστα.

Μόνο που...

Οι Jets μπήκαν ασφυκτικά δυνατά στο παιχνίδι, με το λυσσασμένο πάθος του Δαυίδ που έχει πράγματα να αποδείξει, και λες και τους έδινε δύναμη κάθε ομάδα της λίγκας που ένα χρόνο νωρίτερα ο Vince Lombardi είχε αποκαλέσει “Mickey Mouse Club”, κατέπνιξαν κάθε επίθεση των κραταιών Colts. Δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον Namath να οδηγεί αργά, μεθοδικά, ψύχραιμα, την ομάδα του σε λίγους και καλούς πόντους, όσους χρειάζονταν για να ολοκληρωθεί η πρώτη σοκαριστική έκπληξη του θεσμού.

Μια αληθινή αποθέωση του στοιχείου της διαρκούς ανταγωνιστικότητας, αυτή η μεγάλη νίκη των Jets όχι μόνο δικαιολόγησε εκ των υστέρων την ένωση των δύο πρωταθλημάτων, αλλά υπογράμμισε στον χαρακτήρα του one-off παιχνιδιού του Super Bowl ως εκείνο το ματς όπου όλα μπορούν να συμβούν. Το ενδιαφέρον εκτινάχτηκε στα ύψη (για τον “Broadway” Joe Namath γράφτηκαν και τραγούδια) και έκτοτε δε σταμάτησε να αποτελεί το μεγαλύτερο αθλητικό ραντεβού κάθε σεζόν.

3. Οι μεγαλύτερες δυναστείες του αθλήματος



Σε τελική ανάλυση, η ύπαρξη δυναστειών είναι ο απόλυτος λόγος για να βλέπεις ξανά και ξανά ένα παιχνίδι. Είτε τις λατρεύεις, είτε τις μισείς, η ύπαρξή τους είναι απαραίτητη. Και μέσα στα ‘70s άρχισαν να δημιουργούνται οι μεγάλες, θρυλικές φανέλες της εποχής του Super Bowl.

Οι Steelers με την απροσπέλαστη Steel Curtain άμυνά τους, κέρδισαν 4 σε 6 χρόνια. Μετά τα δύο πρώτα άλλαξαν οι κανονισμοί για να εμποδίζουν σε άμυνες τόσο βίαιες να κάνουν ό,τι κάνουν, όμως οι Steelers πήραν κι άλλα. Οι Dolphins του 1972 έκαναν την πρώτη (και μέχρι σήμερα, τελευταία) τέλεια σεζόν, κερδίζοντας Super Bowl αήττητοι. Οι Dallas Cowboys έφτασαν σε περισσότερα Super Bowls ή τελικούς περιφέρειας (τα δύο διαφορετικά πρωταθλήματα AFL & NFL εξελίχθηκαν σε απλώς διαφορετικές περιφέρειες AFC & NFC το 1970) από κάθε άλλη ομάδα.

Οι παλαβοί Raiders του Al Davis κυριάρχησαν στα τέλη των ‘70s, μετακόμισαν στο Λος Άντζελες το 1983 και κέρδισαν το Super Bowl στην πρώτη τους σεζόν εκεί (κάνοντας το άθλημα ακόμα πιο αναγνωρίσιμο μέσω του δικού τους brand). Οι 49ers του ποιητή Joe Montana αναδείχθηκαν στα ‘80s κερδίζοντας μες στα επόμενα 20 χρόνια 5 Super Bowl σε ισάριθμες συμμετοχές. Οι Patriots των Belichik & Brady πήραν 3 μέσα σε 4 χρόνια στις αρχές των ‘00s, χτίζοντας την πρώτη δυναστεία του νέου αιώνα.

Πάντα πρέπει να υπάρχει ο ήρωας ή, ανάλογα τις προτιμήσεις σου, ο μεγάλος εχθρός. (Η ομοιότητα του Bill Belichik με τον Darth Vader έχει σχολιαστεί πολλάκις, λέμε τώρα.) Η παρουσία τους σε ένα Super Bowl το κάνει αυτομάτως πιο σημαντικό.

4. Τα halftime shows και το εξωαγωνιστικό κομμάτι της διοργάνωσης.

Καθώς το Super Bowl μεγάλωνε όλο και περισσότερο, το στοιχείο που το έδεσε μια για πάντα με την ποπ κουλτούρα ήταν η εισαγωγή του halftime show, με την σημερινή έννοια της μίνι συναυλίας. Πάντα υπήρχε κάποιο μουσικό show στο ημίχρονο, αλλά συνήθως ήταν από κάποιες ντόπιες μπάντες. Στο XVI η Diana Ross ερμήνευσε τον ύμνο πριν την αρχή του παιχνιδιού, κάνοντας για πρώτη φορά τη σύνδεση της ποπ και των μεγάλων σταρ με ένα καθαρά αθλητικό γεγονός.

Σχεδόν μια δεκαετία αργότερα, ο Michael Jackson θα ανέβαινε στη σκηνή στο ημίχρονο του XXVII και έκτοτε η θέση αυτή θεωρείται απολύτως σημαντική. Ο μεγάλος Paul McCartney έχει δηλώσει, πριν εμφανιστεί στο halftime show του ΧΧΧΙΧ, ότι δεν υπάρχει τίποτα μεγαλύτερο από το να εμφανιστείς στο Super Bowl. Τα τελευταία χρόνια έχουν παρελάσει από αυτή την -προσωρινή- σκηνή, ονόματα όπως ο Prince, ο McCartney, οι Who, Bruce Springsteen, Phil Collins, Britney Spears, Justin Timberlake (μαζί με την Janet Jackson στο πιο διάσημο nip slip στην ιστορία της ανθρωπότητας), Britney Spears, Aerosmith, Black Eyed Peas, και φέτος η Madonna.

Μοναδική ανατριχιαστική στιγμή ήταν την μοναδική ανατριχιαστική στιγμή της εμφάνισης των U2 το 2002 όπου μερικούς μήνες μετά το χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους, όπου οι U2 έκαναν όλο τον πλανήτη να ανατριχιάσει, όταν τραγούδησαν το MLK και παράλληλα εμφανίζονταν τα ονόματα των σχεδόν 3.000 θυμάτων της Νέας Υόρκης.

Επίσης μεγάλες χαρακτηριστικές στιγμές ήταν Το σολάρισμα του Prince που καθήλωσε τους τηλεθεατές , η ραψωδία των Rolling Stones το 2006 που έσωσε ουσιαστικά έναν από τους χειρότερους τελικούς στην ιστορία και η παρουσία του βασιλιά της ποπ Μάικλ Τζάκσον αποδεικνύουν για ποιον λόγο κάθε χρόνο ξεσπάει φρενίτιδα ενθουσιασμού σε τηλεθεατές και εταιρείες.
Από τα pre-game shows μέχρι το σφύριγμα της λήξης, το Super Bowl φροντίζει να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον. Γι’ αυτό εξάλλου και κάθε δευτερόλεπτο διαφήμισης κοστίζει χρυσάφι στις εταιρείες, με τα κέρδη ειδικά φέτος που θα είναι η «μεγάλη μάχη» να σπάνε κάθε ρεκόρ.

5.Τα νούμερα που ζαλίζουν

Οι διαφημίσεις του Super Bowl είναι ένας ολοκληρωτικά ξεχωριστός θεσμός που παράγει πακτωλό εκατομμυρίων για όλους. Ο προγραμματισμός και τα έξοδα των εταιρειών για αυτό το event προκαλεί θαυμασμό, καθώς για το φετινό Super Bowl η σειρά των διαφημίσεων είχε «κλειδώσει» από τον Νοέμβριο οδηγώντας σε ένα ακόμη ρεκόρ.

Οι διαφημίσεις στο 50ο Super Bowl φέτος θα είναι περίπου 12% πιο ακριβές σε σχέση με πέρυσι, με το μέσο κόστος για κάθε εταιρεία να αγγίζει τα 4,5 εκατ. δολάρια για κάθε σποτ των 30 δευτερολέπτων, εκτοξεύοντας την εμπορική αξία του θεσμού.

Τα τηλεοπτικά έσοδα του φετινού ιστορικού Super Bowl αναμένεται να ξεπεράσουν τα 620 εκατ. δολάρια, την ίδια στιγμή που τα κέρδη του καναλιού CBS που θα μεταδώσει τον αγώνα προκαλούν ίλιγγο. Τα κέρδη του καναλιού αναμένεται να ξεπεράσουν τα 350 εκατ. δολάρια καθώς είδαν να έρχονται και νέοι πελάτες για να διαφημιστούν παρά την φετινή αύξηση του κόστους.

Μέχρι στιγμής οι γνωστοί πελάτες του Super Bowl έχουν ακουμπήσει κυριολεκτικά πακτωλούς εκατομμυρίων. Τα τελευταία 10 χρόνια η Anheuser-Busch InBev (η εταιρεία που μας φέρνει τις μπύρες Bud, Stella Artois και Corona) έχει ξοδέψει 287,3 εκατ. δολάρια σε διαφημίσεις, με τους άσπονδους εχθρούς Coca Cola και Pepsi να έχουν ξεπεράσει τα 172 εκατομμύρια.

Στην κορυφή όμως της πιο ακριβής διαφήμισης στην ιστορία του θεσμού την κατέχει η Chrysler με την διαφήμιση του 2011 να στοιχίζει στην εταιρεία 12,4 εκατ. δολάρια.

Με τον μέσο όρο τηλεθεατών να ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια εκείνη την ημέρα (χωρίς να συνυπολογίζονται οι μαζικοί θεατές σε μπαρ και μαγαζιά), και η εικόνα να μεταφέρεται σε 200 χώρες, οι διαφημίσεις του Super Bowl πηγαίνουν σε άλλο επίπεδο καθώς τα τμήματα μάρκετινγκ δουλεύουν ολόκληρη την χρονιά για 30 δευτερόλεπτα φήμης.

Χαρακτηριστικό είναι πως ο τελικός του Super Bowl του 2015, έσπασε κάθε ρεκόρ καθώς ξεπέρασε τα 114,4 εκατ. τηλεθεατές, τοποθετώντας το στην κορυφή όλων των τηλεοπτικών προγραμμάτων στις ΗΠΑ. Αυτό που προκάλεσε ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον; Το half-time show κατάφερε να συγκεντρώσει ακόμα περισσότερους τηλεθεατές συγκεντρώνοντας το απίστευτο νούμερο των 118,5 εκατ. τηλεθεατών.

Οι φιναλίστ της φετινής διοργάνωσης

Σήμερα υπολογίζεται ότι το 35% των ανθρώπων που παρακολουθούν το Super Bowl στην Αμερική, το κάνουν για να δουν τις διαφημίσεις. Τρελό, το ξέρουμε, αλλά τόσο βαθιά ριζωμένο είναι το event στην κουλτούρα της χώρας. Κάθε φορά που έρχεται η λεγόμενη “Super Sunday”, οι οικογένειες μαζεύονται και περνάνε τη μισή μέρα ετοιμάζοντας σαβουροφαγητά και στρώνεται στον καναπέ για ένα θέαμα 4-5 ωρών. (Το οποίο περιλαμβάνει και λίγο φούτμπολ.)

H άνοδος του τελικού σε νούμερα στρατοσφαιρικά, και η παράλληλη πτώση κάθε τι άλλου, σημαίνει πως το Super Bowl είναι η τελευταία μαζική εμπειρία στην Αμερικάνικη τηλεόραση. Σκέψου ότι σήμερα, 4 από τις 5 μεγαλύτερες θεαματικότητες στην ιστορία είναι τελικοί Super Bowl. Την 5άδα συμπληρώνει το series finale της σειράς “MASH”, από 30 χρόνια πίσω - όταν μιλάμε δηλαδή για σύγχρονο τηλεοπτικό προϊόν, δεν υπάρχει τίποτα που να συγκρίνεται.

Γι ’αυτό και πλέον μια διαφήμιση 30’’ μπορεί να κοστίζει μέχρι και 4 εκατομμύρια δολάρια (!), γι’αυτό και οι εταιρείες ετοιμάζουν για αυτό, το μεγαλύτερο δυνατό κοινό, τις καλύτερες ιδέες τους. Πολλές από τις διασημότερες διαφημίσεις εμφανίστηκαν στη διάρκεια αυτού του αγώνα, από τη θρυλική του Ridley Scott στη διάρκεια του XVIII (που θεωρείται σε σημαντικό βαθμό η έναρξη της ανόδου της Apple) μέχρι την περσινή με τον μικρό Darth Vader και το αυτοκίνητο.

Ας μιλήσουμε όμως λίγο για φούτμπολ κι ας δούμε ποια είναι τα 6 καλύτερα Super Bowls όλων των εποχών σύμφωνα με το ίδιο το NFL - προσθέτοντας ένα ακόμα.

Οι 6+1 καλύτεροι τελικοί της διοργάνωσης

  • Super Bowl XLIII (Pittsburgh Steelers - Arizona Cardinals 27-23)
Μια ομάδα που ήρθε από το πουθενά, στηρίχτηκε στις πλάτες ενός μεγάλου βετεράνου QB κι ενός σπουδαίου receiver κι έφτασε στο Super Bowl για να βρει εκεί τη μεγαλύτερη ομάδα του θεσμού. Η σταχτοπούτα Αριζόνα έφτασε ίντσες από το να πάρει το προβάδισμα στο τέλος του ημιχρόνου, όταν ο James Harrison έκανε το μεγαλύτερο play στην ιστορία του Super Bowl. Αλλά αυτό δεν ήταν όλο. Αφού αλληλοεξουδετερώθηκαν για ολόκληρο το δεύτερο ημίχρονο, οι δυο ομάδες αντάλλαξαν touchdowns στο τελευταίο δίλεπτο του τελικού, το δεύτερο εκ των οποίων, η “μπαλαρίνα” του Santonio Holmes, είναι ίσως η δυσκολότερη και πιο διάσημη από όλες τις νικητήριες υποδοχές που έχουν γίνει ποτέ. Και ο τελικός αυτός είναι ο μεγαλύτερος όλων, απλώς και μόνο επειδή, τελικά, είδε τον Γολιάθ να κερδίζει σα να ήταν ο Δαυίδ.

  • Super Bowl XLII (New York Giants - New England Patriots 17-14)

Οι Patriots κυνηγούσαν το απόλυτο του 19-0 έχοντας ποδοπατήσει όλο το NFL στο δρόμο τους προς έναν φαινομενικά τυπικό τελικό με αντιπάλους τους Giants που είχαν τρυπώσει στα πλέι-οφ μόλις και μετά βίας. Στο τελευταίο drive ο Eli Manning απέφυγε τρία sacks, ο Tyree έκανε μια αδιανόητη υποδοχή με το κράνος του και ο Plaxico Burress βρέθηκε αμαρκάριστος στο end zone για το νικητήριο touchdown καθώς οι απίστευτοι Giants παρέδιδαν στους Patriots των Brady & Belichik την πρώτη τους ήττα σε όλη τη σεζόν και ταυτόχρονα την πρώτη τους σε Super Bowl.

  • Super Bowl XΧΧII (Denver Broncos - Green Bay Packers 31-24)

O μέγας John Elway επιτέλους κερδίζει το πρώτο του δαχτυλίδι οδηγώντας τους Broncos σε μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις που έχουν γίνει ποτέ απέναντι στους Packers του Brett Favre, στη 2η μόλις φορά που κέρδισε το Super Bowl μια ομάδα από τα wild card των πλέι-οφ. Το “ελικοπτεράκι” που έκανε σε ένα κρίσιμο 3rd down λίγο μπροστά από το end zone παραμένει η πιο καθοριστική στιγμή της καριέρας του μεγάλου quarterback.

  • Super Bowl XXV (New York Giants - Buffalo Bills 20-19)

To διάσημο και ως “wide right game” λόγω του χαμένου field goal των Bills στο τέλος του αγώνα, που έφυγε δεξιά από το δοκάρι. Με αναπληρωματικό quarterback, οι Giants πέτυχαν μια πολύ μεγάλη και αγωνιώδη νίκη απέναντι στην ομάδα που θα κυριαρχούσε απόλυτα στην AFC στις αρχές των ‘90s: Ξεκινώντας από αυτό εδώ, οι Buffalo Bills θα έφταναν σε 4 διαδοχικά Super Bowl. Θα τα έχαναν και τα τέσσερα.
  • Super Bowl XXΧVIII (New England Patriots - Carolina Panthers 32-29)
Τα πάντα ήταν συναρπαστικά σε αυτό το Super Bowl. (Και δεν αναφερόμαστε στην Janet Jackson.) Οι Panthers που βρέθηκαν εκεί ενώ δύο σεζόν πριν είχαν πάει 1-15, δηλαδή τη χρονιά που οι Patriots είχαν κερδίσει το πρώτο τους. Τότε ήταν το outsiders, φέτος ήταν το φαβορί, όμως οι Panthers έκαναν το παιχνίδι συγκλονιστικό - στο τέλος τουλάχιστον, εκεί που μετράει. Χωρίς πόντο για 25 λεπτά, οι δύο ομάδες ξύπνησαν στο τελευταίο δίλεπτο του πρώτο ημιχρόνου και ξανά στην τελευταία περίοδο, με αποτέλεσμα ένα τρομερό πινγκ-πονγκ σκοραρισμάτων ανάμεσα στις δύο ομάδες σε ένα παιχνίδι που όλοι περίμεναν να είναι ένας αμυντικός μονόλογος.

  • Super Bowl XIII (Pittsburgh Steelers - Dallas Cowboys 35-31)
Στην αρχή δεν ήταν ούτε πολύ θεαματικά ούτε πολύ αγωνιώδη τα Super Bowls, μάλλον το έχεις καταλάβει. Μέχρι αυτό. Μέχρι τον Franco Harris, τον John Stallworth, τον Lynn Swann και το συγκλονιστικό touchdown του Rocky Bleier από τη μία, και τον απίστευτο οίστρο του Roger Staubach από την άλλη που ξεκίνησε μια από τις πιο επικές ανατροπές (που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ). Και τη διαφορά, μέσα σε έναν εκατέρωθεν κανονιοβολισμό, την έκανε η εύκολη υποδοχή που δεν έκανε ποτέ ο Jackie Smith. Μια μυθολογία δεν είναι τίποτα χωρίς τους τραγικούς ήρωές της.

  • +1. Super Bowl XΧIII (San Francisco 49ers - Cincinnati Bengals 20-16)
Δε γίνεται να μείνει έξω από μια αναδρομή στην ιστορία του Super Bowl το απόλυτο νικητήριο drive από το αξεπέραστο Joe Montana. Ο Montana, πολύ απλά, άλλαξε το άθλημα, και εδώ είναι εμφανές το γιατί.

Το πανόραμα του φετινού τελικού.



Στον φετινό τελικό θα αγωνιστούν οι εξής ομάδες. Ντένβερ Μπρόνκος και τους Καρολάινα Πάνθερς. Το Ντένβερ στηρίζεται περισσότερο στην άμυνά του, κάτι λογικό με την παρουσία του Ουέιντ Φίλιπς στη θέση του defensive coordinator. Από την άλλη, οι Πάνθερς είναι η ομάδα με τους καλύτερους αριθμούς σκοραρίσματος στη σεζόν, με την επίθεσή της να καθοδηγείται μαεστρικά από τον quarterback Καμ Νιούτον. Η σφιχτή άμυνα ενάντια στην καλύτερη επίεθεση. Ενδιαφέρουσα κόντρα.

Ο τελικός σε νούμερα

1. Είναι ο 50ος τελικός της ιστορίας του θεσμού!

2. 1,25 εκατομμύρια φτερούγες κοτόπουλου θα καταναλωθούν κατά τη διάρκεια του τελικού στις Η.Π.Α.

3. 169 εκατομμύρια τηλεθεατές αναμένεται να παρακολουθήσουν το event

4. 51,5 εκατομμύρια καφάσια μπύρας πωλούνται ενόψει του αγώνα

5. 8,2 εκατομμύρια κιλά tortilla chips καταναλώνονται

6. 8 εκατομμύρια κιλά αβοκάντος θα χρησιμοποιηθούν για σάλτσα guacamole

7. 7,5 εκατομμύρια πελάτες σχεδιάζουν να πάρουν καινούρια τηλεόραση για να δουν το ματς

8. 4 εκατομμύρια δολάρια κοστίζει ένα σποτάκι 30 δευτερολέπτων για διαφήμιση στο Super Bowl

9. $1,222 το πιο φθηνό εισιτήριο.

10. $27,983 το πιο ακριβό!

11. $4,879 η μέση τιμή εισιτηρίου για το παιχνίδι

12. 1600 εργάτες θα είναι stand by σε περίπτωση που συμβεί το οτιδήποτε

13. 85% των παικτών του NFL τόνισε πως θα έπαιζε στον τελικό ακόμα και με διάσειση.

14. 62% των κατόχων barbecue θα το ανάψουν τη μέρα του τελικού!

15. Το 47% των single θεωρούν πως το να δεις το super Bowl σε πρώτο ραντεβού είναι καλή ιδέα!

16. Μόλις το 43,5% των ανθρώπων δηλώνει πως θα δει το Super Bowl λόγω του ματς!

17. Τo παιχνίδι θα περιγραφεί σε 30 γλώσσες

18. Το 26,2% των φιλάθλων, θεωρεί πως το πιο σημαντικό κομμάτι του Super Bowl είναι οι διαφημίσεις

19. Τέσσερις ομάδες δεν έχουν χάσει ποτέ σε Super Bowl. Baltimore (2), New Orleans, New York Jets και Tampa Bay

20. Τρεις ομάδες με τέσσερις ήττες σε Super Bowl. Denver, Minesota και Buffalo.

21. Κάθε παίκτης της νικητήριας ομάδας παίρνει bonus $92,000 bonus $92,000 bonus. Της ηττημένης $49,000.

22. 26% των φιλάθλων θα προσευχηθεί να κερδίσει η ομάδα τους. Το 25% θεωρεί ότι η ομάδα τους είναι καταραμένη, ενώ το 19% πιστεύει ότι ο θεός παρεμβαίνει για το ποιος θα κερδίσει.

Ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 1 τα ξημερώματα Κυριακής προς Δευτέρα και θα μεταδοθεί ζωντανά απ το NOVASPORTS 1 κι απ το FOX SPORTS του οποίου τα δικαιώματα ανήκουν στο συγκεκριμένο συνδρομητικό κανάλι.

Αρθρογράφος: Unknown

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου