Ξεκινησε οπως τελειωσε!

Ο Κωνσταντίνος Μανδρέκας γράφει για το πρώτο Γκραν Πρι της σεζόν και την πρώτη νίκη του Νίκο Ρόσμπεργκ στο πρωτάθλημα σε έναν αγώνα επεισοδιακό και αρκετά ενδιαφέρον.




Η αναμονή τελείωσε φίλες και φίλοι. Το παρθενικό γκραν πρι της φόρμουλα 1 πραγματοποιήθηκε το τριήμερο 18-20 μαρτίου και η σεζόν ξεκίνησε όπως τελείωσε. Με τον Ρόσμπεργκ νικητή, καθώς πέτυχε την τέταρτη διαδοχική νίκη αν το συνυπολογίσουμε σε σχέση με πέρσι και 2η στην Αυστραλία μετά το 2014.Επίσης κατά σύμπτωση κέρδισε στο σημερινό γκραν πρι της Αυστραλίας σαν σήμερα όπου είχε κερδίσει το γκραν πρι της Αυστραλίας όχι στην Μελβούρνη, αλλά στην Αδελαίδα το 1995 όπου ήταν και το τελευταίο στην συγκεκριμένη περιοχή.

Ήταν όπως εξελίχτηκε ο αγώνας μια μη αναμενόμενη νίκη για τον Γερμανό πιλότο της Mercedes καθώς στις ελεύθερες δοκιμές είχε κι ένα τρακάρισμα στις 2ες συγκεκριμένα,σε αντίθεση με τον teammate του όπου είχε ένα καλό διήμερο σε ελεύθερα και χρονομετρημένα δοκιμαστικά, καθώς πήρε σε όλα την πρώτη θέση και την pole position.

Όμως ο αγώνας ήταν διαφορετικός. Ενώ όλοι περιμένανε επίδειξη κυριαρχίας απ τα ασημί βέλη, ο φέτελ όντας τρίτος στην κατάταξη κατάφερε να χωθεί ανάμεσά τους σαν μαινόμενος ταύρος και να τους περάσει στην συνέχεια οδηγώντας την κούρσα μέχρι και τον 19ο γύρο άνετα σχετικά.


Στον συγκεκριμένο γύρο συνέβη ένα σκληρό ατύχημα μεταξύ του Αλόνσο και του Γκουτιέρεζ. Ο Ισπανός της Mclaren στην προσπάθειά του να περάσει τον μεξικανό της νεοσύστατης αμερικανικής ομάδας ΗΑΑS, η μπροστινή του πτέρυγα συγκρούστηκε με το πίσω μέρος του μονοθεσίου του πιλότου απ το μεξικό, σπάζοντας την ρόδα του την δεξιά και έπεσε στις προστατευτικές μπαριέρες της τρίτης στροφής της πίστας, με το μονοθέσιο στην προσπάθειά του να βγει να είναι κολλημένο σχεδόν πάνω του. Τρομακτική εικόνα, αλλά τέλος καλό, όλα καλά για τον Ισπανό. Όπως και για τον Μεξικανό.

Ο αγώνας σταμάτησε διότι οι αγωνοδίκες έβγαλαν κόκκινη σημαία και τα μονοθέσια ξαναξεκίνησαν απ τα πιτ πίσω απ το αυτοκίνητο ασφαλείας και στην συνέχεια ο αγώνας διεξήχθη κανονικά. Κι ενώ ο φέτελ ξεμάκρυνε ξανά απ τον 2ο Ρόσμπεργκ, δεν κατάφερε να συνεχίσει το ίδιο και στους επόμενους γύρους και έτσι στον 35ο γύρο ξαναμπήκε στα πιτ για τον 3ο του ανεφοδιασμό καθυστερώντας και λιγάκι, κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα να περιοριστεί στην 3η θέση και να χάσει κάθε επαφή με την νίκη, που στην ουσία την έχασε απ την στρατηγική της ομάδας του.
Συγκεκριμένα ενώ στην διακοπή του αγώνα ξανακάνανε τα μονοθέσια ανεφοδιασμό, το τεχνικό τιμ της Ιταλικής ομάδας αποφάσισε να μείνει με την μαλακή γόμα μέχρι και το τέλος, ενώ στην γερμανική ομάδα είχανε την μεσαία γόμα πράγμα το οποίο αποδείχτηκε εξαιρετικό ως αποτέλεσμα διότι ήταν πιο κατάλληλο λάστιχο κατά την διάρκεια του αγώνα σε αντίθεση με το μαλακό η το πολύ μαλακό. Στον προτελευταίο γύρο, στην προσπάθεια να περάσει ο Γερμανός της Ferrari τον Λιούις Χάμιλτον, δεν τα κατάφερε τελικά κι έτσι περιορίστηκε στην 3η θέση, γλιστρώντας επίσης και στην τελευταία στροφή του προτελευταίου γύρου του αγώνα.
Έτσι η Mercedes κατάφερε να κάνει ένα ακόμα 1-2 και να αφήσει πίσω τον Γερμανό της Ιταλικής ομάδας στην 3η και καταλυτική θέση του βάθρου. Ο Κίμι ράικονεν που είχε ξεκινήσει τέταρτος, έκανε καλή εκκίνηση και πετάχτηκε δεύτερος πίσω απ τον Ομόσταβλό του στην ομάδα του Μαρανέλο, αλλά τελικά μετά την διακοπή του αγώνα και στην επανεκκίνησή του και συγκεκριμένα στον 23ο γύρο εγκατέλειψε και στα πιτ της ομάδας του ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε και έπιασε φωτιά.

4ος τερμάτισε ο τοπικός ήρωας του αγώνα ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με την Red Bull κάνοντας έναν αρκετά καλόν αγώνα, ενώ 5ος τερμάτισε ο Βραζιλιάνος Φελίπε Μάσα με την Williams. Στην 6η θέση τερμάτισε ο Γάλλος Ρομέιν Γκροζιάν με την νεοσύστατη HAAS, αποδεικνύοντας ότι η αμερικανική ομάδα μόνο κομπάρσος δεν θα είναι και αυτό ήταν ένα ρεκόρ για την ίδια καθώς πήρε 8 πόντους απ τον συγκεκριμένο αγώνα. Το προηγούμενο ρεκόρ το κατείχε η Toyota με 1 βαθμό στον πρώτο της αγώνα στην ίδια πίστα με τον τότε Φινλανδό Μίκα Σάλο, το 2002, αλλά και η Brawn Gp ως μια νέα ομάδα, αλλά με άλλο όνομα τότε διότι είχε μετονομαστεί από Bar Honda στην ομάδα του τότε ιδιοκτήτη της και διευθυντή της που αργότερα έγινε γνωστή ως Mercedes GP. Να θυμίσουμε πως στην ίδια πίστα, στον ίδιο αγώνα είχε κερδίσει με τον Βρετανό τότε Τζένσον Μπάτον. Την βαθμολογούμενη ομάδα συμπλήρωσαν οι Niκο Χούλκενμπεργκ με Force India, Βάλτερι Μπότας με Williams, Kάρλος Σάινθ jr με Toro rosso Και Μάξ Φερστάπεν επίσης με την ίδια ομάδα.

Η Mclaren ενώ είχε μπει δυνατά στα ελεύθερα, κι έδειξε ένα αρκετά καλό πρόσωπο στα δοκιμαστικά σε σχέση με την απογοητευτική περσινή σεζόν, δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί κι έτσι τα 2 μονοθέσια έμειναν εκτός 10 άδας για άλλη μια φορά. Πλην του Αλόνσο και του σοβαρού ατυχήματος που είχε, δεν κατάφερε ούτε ο Μπάτον να πιάσει την απόδοση που ήθελε κι έτσι περιορίστηκε στην 14η θέση.

Οι ρούκι της φετινής σεζόν δεν τα πήγαν ιδιαίτερα καλά πλην του Πάλμερ της Ρενό, όπου ο Βρετανός κατάφερε να τερματίσει 11ος σε έναν αρκετά καλό αγώνα για τον ίδιο όντας πρώτο γκραν πρι στην καριέρα του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ οι οδηγοί της Manor ο Γερμανός Βερλάιν τερμάτισε τελευταίος στην 17η θέση και ο Teammate του ο Χαργιάντο, δεν κατάφερε να τερματίσει.

Τον ταχύτερο γύρο του σιρκουί πραγματοποίησε ο τοπικός ήρωας Ντάνιελ Ρικιάρντο με την Red Bull με 1m 28.997s, όπου το ρεκόρ του Μεγάλου Γερμανού πιλοτου Μίκαελ Σουμάχερ παραμένει ακατάρριπτο.


Τι μας έκανε εντύπωση

-Πολλά απ τα πράγματα που μας έκαναν εντύπωση στο σημερινό γκραν πρι ήταν πρώτα και κύρια το πόσο έχει συμβάλλει η τεχνολογία στην σημερινή εποχή του θεσμού εδώ και αρκετά χρόνια τώρα κι αυτό φάνηκε στο ατύχημα του Ιπσανού πιλότου της Mclaren Φερνάντο Αλόνσο. Αν είμασταν σε άλλη εποχή ίσως ο Ισπανός να μην ζούσε τώρα.

-Επίσης το νέο σύστημα των κατατακτήριων, δεν μας άρεσε καθόλου γενικά. Ήταν ένα format πολύ κακό και οι ιθύνοντες ευτυχώς πήραν την απόφαση και θα επαναφέρουν το παλιό σύστημα.

-Από τότε που έφυγε ο Μπρόν και ο Τόντ απ την Φερράρι, η Ιταλική ομάδα στην στρατηγική απέχει πολλά έτη φωτός απ τις κορυφαίες ομάδες και συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια απ την Mercedes, όπου στο στρατηγικό της κομμάτι παίρνει άριστα 10.Είναι κρίμα για μια ιστορική ομάδα σαν αυτή να χάνει έτσι αγώνες και τίτλους τα τελευταία χρόνια.

-Ένα άλλο περίεργο που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι ο Χάμιλτον ήταν πολύ έξω απ το παράθυρο του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών, κι ενώ υπήρχε ένα μότο πάνω σ αυτό που έλεγε ότι η ασφάλεια προέχει. Τραγικό ε?

-Η εντυπωσιακή εμφάνιση της HAAS στον σημερινό αγώνα και οι 8 πόντοι που μάζεψε. Ξεκινάει ως σταχτοπούτα στον θεσμό και μάλιστα πολύ καλά.

-Αυστραλία και επεισοδιακός αγώνας πάνε πάντα μαζί. Κι η παράδοση καλά κρατεί. Όπως επίσης και ότι όποιος κερδίζει τον πρώτο αγώνα της χρονιάς καταλήγει να παίρνει και το πρωτάθλημα, διότι ως γνωστόν η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Λέτε να γίνει και τώρα? Είδωμεν.





Αρθρογράφος: Unknown

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου