Όταν το σινεμά συναντά τη μόδα κι αντιστρόφως τότε δημιουργούνται μερικά μικρά διαμαντάκια σε μορφή ταινιών, ρούχων ή και αμφότερα. Η Ελένη Ριζάκη γράφει για το πάντρεμα κινηματογράφου-μόδας σε διαφημιστικά σποτ γνωστών οίκων.
H αφορμή να γράψω για το συγκεκριμένο θέμα μου δόθηκε από τον Steve McQueen, σκηνοθέτη του "12 χρόνια σκλάβος". O McQueen, που βρίσκεται σε μια μικρή αδράνεια μετά από επιτυχίες όπως το "12 χρόνια σκλάβος" και το "Shame", είναι ο σκηνοθέτης του νέου διαφημιστικού σποτ για το βρετανικό οίκο μόδας Burberry. Το story είναι απλό: βλέπουμε πώς ένα νεαρό ζευγάρι περνά τις μέρες του και τον έρωτά του μέσα σε ένα lux αλλά μίνιμαλ διαμέρισμα και με άπλετο στυλ Burberry σε χρόνο 3 και κάτι λεπτών. Ο σκηνοθέτης όπως δήλωσε ήθελε "να αποτυπώσει την ιδέα της οικειότητας, της ιδιωτικότητας". Εμείς του λέμε ότι το κατάφερε καθώς παρακολουθούμε ένα ζευγάρι που κάνει τα πάντα μαζί κάθε λεπτό της ημέρας που περνάει -ακόμα κι όταν τους χωρίζει μια μεσοτοιχία.
Όμως ένα τέτοιο σποτ δεν είναι το μοναδικό, υπάρχουν και πάρα πολλά άλλα παρόμοια και δεν αποτελεί κανένα καινούριο φαινόμενο. Γενικά τα σποτ για την προώθηση κάποιου οίκου μόδας δε ξεφεύγουν από την πεπατημένη της διαφημιστικής διαδικασίας. Χαρακτηρίζονται από ένα βασικό story(συνήθως love story), είναι ολιγόλεπτα αλλά διαφέρουν στο εξής από τις κοινές διαφημίσεις: διακατέχονται από μια ιδιαίτερη καλλιτεχνική πινελιά που δεν τη βλέπεις συχνά στις διαφημίσεις.
Γιατί η μόδα ακόμα κι αν δεν το καταλαβαίνουμε τις περισσότερες φορές είναι τέχνη. Πόσες και πόσες φορές ακούμε για ντεφιλέ οίκων μόδας που διεξάγονται σε πινακοθήκες, πολυχώρους τέχνης ακόμα και μουσεία. Έτσι, για να προωθηθεί σωστά κι όπως της αξίζει θα καταφύγει στη βοήθεια κάποιας άλλης τέχνης ώστε να έχει το αποτέλεσμα που θέλει ξοδεύοντας βεβαίως και το ανάλογο χρηματικό τίμημα.
Ομολογώ ότι είναι κάτι που δε βλέπεις καθημερινά στην τηλεόραση. Δηλαδή, δε νομίζω ότι βρίσκεις συχνά διαφήμιση να έχει το γνωστό μυστηριακό ύφος του David Lynch δεδομένου και του συρφετού διαφημίσεων που ήδη κυκλοφορούν. Ίσως αυτή η σκέψη να με ώθησε να κάτσω ένα βράδυ στο youtube παρακολουθώντας αυτά τα μικρά διαμαντάκια. Για το τέλος, επειδή δε θέλω να μείνω μόνο στα λόγια διάλεξα 5+1 από τα πιο γνωστά διαφημιστικά σποτ γνωστών οίκων μόδας ως παραδείγματα προς παρουσίαση. Φάτε μάτια ψάρια λοιπόν αγαπητοί αναγνώστες!
Αν θυμάμαι καλά, γιατί ήμουν και μικρή τότε, είχε γίνει ένας μικρός ντόρος όταν είχε βγει αυτή η διαφήμιση. Μάλλον επειδή θύμιζε ολίγον τι "Moulin Rouge". Και ω! Τι σύμπτωσις, είναι σκηνοθετημένο από τον Baz Lurhmann και πρωταγωνιστεί η Nicole Kidman. Το story είναι ότι μια χολιγουντιανή σταρ (Nicole Kidman) δραπετεύει από την πρεμιέρα της και γνωρίζει τυχαία έναν μποέμ συγγραφέα που την παίρνει να μείνει μαζί του για λίγο καιρό για να ξεφύγει από το τρελό κυνηγητό των παπαράτσι. Σκοπός ήταν να προωθηθεί το θρυλικό άρωμα No 5 της Chanel. Παντού Chanel.
Νέα Υόρκη σε άσπρο μαύρο. Σκηνοθέτης ο Σκορσέζε. Πρωταγωνιστές ο Matthew McConaghey, μία ρομαντική Scarlett Johanson, ένα vintage καμπριολέ, μουσικές που θυμίζουν ιταλική ριβιέρα κι ένας χρόνος τον οποίο φαίνεται να κυνηγά συνεχώς το πρωταγωνιστικό μας ζευγάρι. Τι προωθείται; Το γνωστό άρωμα The One από τους D&G. Ιταλία παντού.
Μία τόσο παιχνιδιάρα Natalie Portman ξαναείδα στο "Μόνο μια Φορά δε Φτάνει", την κωμωδία όπου συμπρωταγωνιστεί με τον Ashton Kutcher. Ακολουθώντας τις σκηνοθετικές οδηγίες της Sofia Coppola (η κόρη του Francis F. Coppola για εσάς τους λίγους που δε ξέρετε), η Natalie Portman είναι μια γλυκιά νεαρή που ετοιμάζεται να βγει ραντεβού με το boyfriend. Και βγαίνουν ραντεβού. Κι όλα αυτά υπό το άκουσμα του Je t' aime Moi Non Plus". Δείτε. Αυτό. Η διαφήμιση δημιουργήθηκε για χάρη του αρώματος Miss Dior Cherrie από τον οίκο μόδας Christian Dior. Αγαπησιάρικη Γαλλία παντού.
Κι ένα διαφημιστικό σποτ by David Lynch. Είσαι στη μεζονέτα σου, κατεβαίνεις τις σκάλες σαν λαίδη φορώντας μια χρυσή τουαλέτα εμπνευσμένη από τα '70s κι αρχίζεις να ροκάρεις στο άκουσμα του "Heart of Glass". Διαφημίζεται το άρωμα Gucci από τον οίκο μόδας Gucci. Πρωτότυπο.
Η πεντάδα κλείνει με Giorgio Armani και το διαφημιζόμενο προϊόν είναι το άρωμα Armani Code. Αυτήν τη φορά ο σταρ που τραβάει όλα τα φώτα πάνω του είναι ο Chris Pine. Βασικά πολλοί Chris Pine ταυτόχρονα που στο τέλος μας περιπαίζει κιόλας ο πονηρούλης ενώ ακούμε λίγο πειραγμένο Κουρέα της Σεβίλης σε τέκνο μορφή.
Και για εσάς γλυκά μου κορίτσια που με διαβάζετε σας έχω για δώρο λίγο David Gandy να κάνει μπάνιο καταμεσής στο πέλαγος με άσπρο σλιπ-μαγιό (λίγο ίου του σλιπ αλλά δεν πειράζει) μαζί με μια ξανθιά οπτασία. Κι όλα αυτά για το promotion του αρώματος Light Blue από τους D&G. Απολαύστε!

0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου