Μια φορα και εναν καιρο...

Όταν η άγνοια παρέα με την ημιμάθεια δημιουργούν καταστάσεις απείρου κάλλους, η Μυρτώ Μουζάκη προσπαθεί να τα βάλει σε μία σειρά ακόμα, στο Last Week Today.


Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν μία μικρή χώρα. Η χώρα αυτή είχε ελιές, αμπέλια, θάλασσα, ήλιο και ανθρώπους χρυσούς και φιλόξενους. Η χώρα γεωγραφικά είναι μία χαρά, βρέχεται από νερά, έχει πολλά νησιά και συνδέει τρεις ηπείρους. Οι άνθρωποί της πάλι δεν είναι τόσο "καλά"!

Ναι, βέβαια, είναι φιλόξενοι, αλλά μόνο με το "είδος" τους, το χρώμα τους και τις κοινωνικές τους αξιώσεις. Και φυσικά είναι φιλότιμοι! Όταν τους συμφέρει. Είναι και περήφανοι όμως, γιατί έχουν στις πλάτες τους σπουδαίο πολιτισμό που διαφημίζουν με κάθε ευκαιρία, χωρίς φυσικά οι ίδιοι να γνωρίζουν παρά ελάχιστα για αυτόν.


Ας μην προσθέσω την ημιμάθεια και τον αγενή και εγγενή παρορμητισμό. Τις τελευταίες μέρες έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο ζήτημα γύρω από το όνομα του Γιαν Φαμπρ. Το διαδίκτυο και ο τύπος έχουν κατακλυστεί από φράσεις και τίτλους όπως "παλλόμενα πέη" "persona non grata" "παραίτηση" "εχθρικό καλλιτεχνικό περιβάλλον".


Αυτό που μπορεί να καταλάβει κανείς χωρίς να ψάξει το ζήτημα λίγο περισσότερο είναι πως ήρθε ένας Βέλγος (ο Γιαν Φαμπρ) και ανέβασε παράσταση στο Φεστιβάλ Αθηνών με "παλλόμενα πέη" άνδρες που γλείφονται επί σκηνής και λοιπά ωραία. Ως εκ τούτου, ο λαός μας αγανάκτησε γιατί πάνω από όλα είναι σεμνός και δεν του αρέσουν τα ανήθικα θεάματα (οι τσόντες στον υπολογιστή δε μας χάλασαν όμως) και απαίτησε την παραίτηση του Βέλγου, κάτι το οποίο και έγινε.




Ας δούμε την κανονική ιστορία τώρα.

Ο Γιαν Φαμπρ, γνωστός καλλιτέχνης με μεγάλη πορεία στην Ευρώπη, κλήθηκε από τον υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Αριστείδη Μπαλτά να αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου για να του δώσει έναν πιο... διεθνή αέρα. Ο άνθρωπος δέχθηκε και έκανε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα, έφτιαξε ένα πρόγραμμα το οποίο πίστευε πως θα ανταποκρινόταν καλύτερα για αυτό που του ζητήθηκε.


Τα παλλόμενα πέη πού κολλάνε;


Στην πραγματικότητα, ο καλλιτεχνικός κόσμος της Ελλάδας αντέδρασε γιατί θεώρησε πως κατά κάποιο τρόπο αποκλείστηκε από το φεστιβάλ, καθώς το πρόγραμμα που αναρτήθηκε προωθούσε ιδιαίτερα και σχεδόν αποκλειστικά το βελγικό πολιτισμό. Αμέσως, ο υπουργός πολιτισμού και ο πρωθυπουργός επενέβησαν ανακοινώνοντας πως θα συγκροτηθεί επιτροπή η οποία θα εξετάσει άμεσα και τις υπόλοιπες προτάσεις που έχουν κατατεθεί για να αλλάξει και να διαμορφωθεί με περισσότερα ελληνικά στοιχεία το πρόγραμμα.


Παρόλα αυτά, στη χώρα αυτή τη μικρή με τη θάλασσα και τα αμπέλια, η οποία ονομάζεται Ελλάδα αλλά στη νοοτροπία θυμίζει τριτοκοσμική, χωρίς φυσικά να θέλω να προβάλω τις εν λόγω χώρες, ηθοποιοί, σκηνοθέτες και εν γένει καλλιτέχνες (αυτοί που προβάλλουν και επιβάλλουν τον δικό τους πολιτισμό) συγκεντρώθηκαν ζητώντας την παραίτηση του υπουργού και του Γιαν Φαμπρ.




Πρώτον, ο Γιαν Φαμπρ χάρη μας έκανε που ανέλαβε αυτό το τόσο τιμητικό πόστο μετά από ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ που έλαβε από την Ελλάδα.

Δεύτερον, μην αυταπατάστε, το φεστιβάλ ΔΕΝ είναι διεθνές. Θα μπορούσε να γίνει αν το οργάνωνε και επιμελούταν κάποιος άξιος και διεθνούς φήμης, κάτι που τελικά δεν έγινε.


Τρίτον, σταματήστε να διαδίδετε ψευδείς πληροφορίες με βάση το τι πιστεύετε οι ίδιοι και το τι διαβάζετε από τίτλους. Διαβάστε λίγο, δεν είναι κακό.


ΥΓ: Η τόσο συχνή αναφορά στα παλλόμενα πέη είναι από μία παλαιότερη παράσταση που επιμελήθηκε ο Γιαν Φαμπρ και γινόταν συζήτηση μήπως την παρουσιάσει πάλι στο Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου. Στη συγκεκριμένη παράσταση άνδρες με χλαμύδες τις οποίες σταδιακά βγάζουν χορεύουν ελληνικούς χορούς. Ναι, ούτε σε εμένα αρέσει, αλλά το πλέον αποδεκτό που μπορεί κανείς να κάνει για κάτι που δεν του αρέσει είναι να μην συμμετέχει σε αυτό, όχι να απαγορεύει να το δουν και όλοι οι άλλοι (βλ. Corpus Christi). Αυτό είναι φασιστικό και δικαιολογεί απόλυτα όσους χαιρέκακα αποκαλούν τη χώρα "Ελλαδιστάν".

Αρθρογράφος: Unknown

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου