Από σήμερα ο ΟΛΠ περνά με κάθε επισημότητα σε κινέζικα χέρια και ο Βασίλης Καραμπούλας κάνει μια πρώτη αποτίμηση αυτής της κίνησης στο Mix This.
Το 1995 ο Κων/νος Πλεύρης εξέδωσε το βιβλίο "Θέματα Πολιτικής Κοινωνιολογίας" (Εκδ. Νέα Θέσις).
Στο κεφάλαιο "Κίνα" αναφέρει με ορισμούς του τότε, οτι η Ελλάδα πρέπει να κοιτάξει προς μια συνεργασία με την Κίνα: η Κίνα θα αποκτήσει ορμητήριο μεταφοράς προϊόντων σε στρατηγικό σημείο στην Ευρώπη, και η Ελλάδα θα αποκτήσει οικονομική άνθηση αλλά και διασφάλιση από ξένο εισβολέα (π.χ. Τούρκο), μιας και η Κίνα θα έχει πλέον ισχυρά εμπορικά συμφέροντα στην χώρα και δεν θα επιτρέψει να την καταπατήσουν ξένοι.
Βέβαια ο διορατικός Πλεύρης δεν χρησιμοποιούσε σύγχρονους όρους στην αφήγηση του, όπως εμπορευματοδιακομιστικό κέντρο, logistics hug, μεταφορτώσεις κτλ, αλλά η ουσία ήταν ακριβώς η ίδια, παρά μονάχα με λιγότερους τεχνικούς ορισμούς και παραπάνω περιγραφικότητες, ίσως και λόγοτεχνικότητες, ενός μη-εμπορικού αναλυτή. Η ιδέα πάντως ήταν 110 % η ίδια με σήμερα.
Σήμερα, λοιπόν, μια νέα ημέρα και μια νέα αρχή εγκαινιάζονται στην Ελλάδα. Αφενός η αρχή της εξόδου μας από την κρίση, και αφετέρου η διασφάλιση μας από ηγέτειρα δύναμη/πάτρονα έναντι του Τούρκου.
Ένα περίπου δις θα επενδυθεί, χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας θ' ανοίξουν, δεκάδες μεγαλοκατασκευαστικές μα και μεσαίες και μικρές οικοδομικές εταιρείες θα εμπλακούν με την οικοδόμηση, δεκάδες εταιρίες logistics θα αναζητήσουν συνεργασία με την cosco, ή με μεγαλοεταιρείες που θα κλείσουν εμπορική συνεργασία μαζί της, η αγορά των ακινήτων αναπόφευκτα θα ανοίξει πάλι, η γενική αγορά του αυτοκινήτου θα διασταλεί αναπόφευκτα επίσης, και νέα εργαλεία χρηματοοικονομικού χαρακτήρα θα χρησιμοποιηθούν από τις τράπεζες και τα πιστωτικά ιδρύματα. Επίσης θα απορροφηθεί συνάλλαγμα από την κρουαζιέρα αλλά και θα ενθαρρυνθούν ξένοι επενδυτές από την κίνηση του κινέζικου κολοσσού, να επενδύσουν επιτέλους κεφάλαια στην χώρα μας.
Από την άλλη ο ΟΛΠ αποτελεί πλέον περιουσία της Κίνας. Ένα παράκτιο ακίνητο. Μια αποικία που εκτιμάται μεταξύ άλλων σε γη και ύδωρ. Δεν θα επιτρέψει σε κανέναν ο Κινέζος να παίξει με την περιουσία του. Λες τα τούρκικα πολεμικά να τρομοκρατήσουν τα κινέζικα εμπορικά; Μην σου φανεί περίεργο αν κινέζικα πολεμικά εγκατασταθούν σε κομβικά σημεία του Αιγαίου για να διασφαλίσουν ομαλή πλεύση στα εμπορικά τους.
Όσο για την μη-κατάθεση προσφοράς της Cosco για το Θριάσιο, αυτό ενδεχομένως να είναι και καλό. Δεν είναι σώφρον να παραδίδονται ΟΛΑ τα περιουσιακά στοιχεία της χώρας σε έναν επενδυτή.
Και η εντόπια Goldair, καλή είναι...
Και λες η Goldair να μην συνεργαστεί με την Cosco ας πούμε;
Λες η Cosco να συνεργαστεί με την KakaritsisLogistics, και την Goldair να την παρακάμψει;
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου